Siirry suoraan sisältöön

Tarinallinen viestintä (5 cr)

Code: KU00CL46-3003

General information


Enrollment

02.05.2019 - 25.08.2019

Timing

21.10.2019 - 31.12.2019

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages

  • Finnish

Seats

10 - 15

Degree programmes

  • Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Päivi Rahmel

Teacher in charge

Leena Björkqvist

Groups

  • KUVAO
    Kulttuurituotannon syventävät opinnot

Objective

Opiskelija perehtyy tarinalliseen viestintään yrityksissä osana brändin rakentamista ja markkinointia. Opintojakson suoritettuaan oppilas tuntee vahvoja yritystarinoita ja tunnistaa hyvän yritystarinan, tietää tarinan rakentamisen perusteita ja rakenteita. Hän osaa luoda tarinan annetusta materiaalista. Oppilas omaksuu myös tarinallisen ajattelun luonteen ja osaa nähdä sen käyttömahdollisuuksia osana oman työnsä kokonaisuutta.

Content

The idea of storytelling
International success stories and brands
Elements of making a great brand, Finnish examples and service design
Dramaturgy and writing exercises
Personal stories

Materials

Material from internet.
Dramaturgies.

Teaching methods

Lectures, action ecercises, independent and group tasks.

Employer connections

Students choose a story of a firm that they study carefully and an other firm from they write a story themselves.

Exam schedules

No exam.

International connections

Busines stories can be chosen from international corporates.

Completion alternatives

No alternative ways to accomplish the course.

Student workload

Students have to prepare to take time for reading. Group tasks will be done mainly during school hours.

Further information

The nature of the course demands students to be present in teaching hours.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment methods and criteria

Selfevaluation, peerevaluation ja evaluation by the teacher.