Siirry suoraan sisältöön

Lyhyen fiktiivisen sarjan käsikirjoittaminen (5 cr)

Code: KM00DB76-3001

General information


Enrollment

01.05.2019 - 25.10.2019

Timing

19.11.2019 - 18.12.2019

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Media, muotoilu ja konservointi

Campus

Hämeentie 161

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Timo Lehti

Teacher in charge

Timo Lehti

Groups

  • KXCEM17S1
    Käsikirjoitus, S2017

Objective

The student knows basic principles of fictional drama series and is proficient in special characteristics of short serials. The student knows the key distribution platforms of fictional series and understands what a target audience is. The student can apply screenwriting tools in developing a concept for a short dramatic series. The student is able to work as a member of a screenwriting team.

Content

- series idea development using group writing methods
- developing concept and character gallery
- structures of drama series
- professional roles in group writing
- writing a screenplay of an episode and receiving feedback
- giving dramaturgical feedback on other writers text
- using screenwriting applications in series screenwriting and advanced understanding of formats
- reflection on the distribution platforms and target audiences of short serials
- course emphasis varies in different years: e.g. comedy, sitcom, characteristics of multicamera production, etc.

Materials

Aronson, Linda: Television Writing, The Ground Rules of Series, Serials and Sitcom
Eboch, Doug & Aguado, Ken: The Hollywood Pitching Bible
Thompson Chris: Writing Soap, Step-by-step guidance on how to write for the popular ´Soaps´
Vorhaus John: The Comic Toolbox, How to be funny even if you´re not

Exam schedules

Mahdollisuus kirjatenttiin 18.12.2019 klo 09-15

Student workload

Opiskelija kuormituslaskelma (27h/op): yht 135 h
Kontakti: 48 tuntia yhteensä
Projekti: 87 h
Tehtävät: - h
Tentti: - h

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Assessment criteria, good (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua.

Assessment criteria, excellent (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien kehittämislähtöinen suorittaminen. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.

Assessment criteria, approved/failed

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Assessment methods and criteria

Arvioinnin perusteet:
Jatkuva arviointi
Läsnäolovaatimus 80 %
Arviointiasteikko: H-5

Opintojakson arviointikriteeri, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tuntevansa pääpiirteissään opiskelun käytänteet, pystyvänsä käyttämään opinnoissa tarvittavia tietoteknisiä järjestelmiä sekä viestimään suullisesti ja kirjallisesti opinnoissa edellytettävällä tavalla.
Opintojakson arviointikriteeri, hyvä (3-4)
Tyydyttävän tason lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen, suorittaa tehtävät hyvin ja osaa reflektoida omaa oppimisprosessiaan.
Opintojakson arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Hyvän tason lisäksi opiskelija suorittaa tehtävät erinomaisesti ja osaa soveltaa oppimaansa.
Opintojakson arviointikriteeri, hyväksytty
Opiskelija osoittaa tuntevansa pääpiirteissään opiskelun käytänteet, pystyvänsä käyttämään opinnoissa tarvittavia tietoteknisiä järjestelmiä sekä viestimään suullisesti ja kirjallisesti opinnoissa edellytettävällä tavalla.