Google-analytiikka kulttuurialan markkinoinnin apuna (5 op)
Toteutuksen tunnus: XX00DV35-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 31.07.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurituotannon ja vaatetuksen tiimi
Toimipiste
Hämeentie 161
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Katri Halonen
Vastuuopettaja
Leena Björkqvist
Ryhmät
-
KUVAOKulttuurituotannon syventävät opinnot
Tavoitteet
Opiskelija oppii Google-analytiikan peruskäsitteitä sekä datan keräämisen organisointia, automaattisten perusraporttien käyttöä, datan keräämistä, käsittelyä ja konfigurointia sekä markkinoinnin välineiden käyttöä. Opiskelija saa perusvalmiudet soveltaa analytiikkatietoa kulttuurialan toimijoiden kotisivuanalyysiin.
Sisältö
- Google Analyticsin peruskäsiteet ja käyttöliittymä
- Perusraportit
- Perusteet kampanjoinnista ja konversion seurannasta
- Daten kerääminen ja käsittely
- Datan keräämisen asetukset
- Analyysin perusvälineitä ja -tekniikoita
- Googlen markkinointityökalut
Opetusmenetelmät
Verkkototeutus Moodlessa osoitteessa https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=568
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa Google analytiikan peruskäsitteitä sekä datan keräämisen organisointia, automaattisten perusraporttien käyttöä, datan keräämistä, käsittelyä ja konfigurointia sekä markkinoinnin välineiden käyttöä. Opiskelijalla on perusvalmiudet soveltaa analytiikkatietoa kulttuurialan toimijoiden kotisivuanalyysiin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa Google analytiikan peruskäsitteitä sekä datan keräämisen organisointia, automaattisten perusraporttien käyttöä, datan keräämistä, käsittelyä ja konfigurointia sekä markkinoinnin välineiden käyttöä. Opiskelijalla on perusvalmiudet soveltaa analytiikkatietoa kulttuurialan toimijoiden kotisivuanalyysiin.