Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi ja tekoälyt (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CG88-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2019 - 01.09.2019

Ajoitus

26.08.2019 - 13.10.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

(2016-2018) Tieto- ja viestintätekniikka

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Miikka Mäki-Uuro

Ryhmät

  • TVT17-PE
    Pelisovellukset

Tavoitteet

Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.

Sisältö

Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Lisätiedot

Tietorakenteet ja algoritmit, C++