Peliohjelmointi ja tekoälyt (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00CG88-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2019 - 01.09.2019
Ajoitus
26.08.2019 - 13.10.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2016-2018) Tieto- ja viestintätekniikka
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Miikka Mäki-Uuro
Ryhmät
-
TVT17-PEPelisovellukset
Tavoitteet
Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.
Lisätiedot
Tietorakenteet ja algoritmit, C++