Vanhustyön tutkimuksellisen kehittämisen strategiat ja menetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000DL59-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 15.12.2019
Ajoitus
01.01.2020 - 31.07.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettaja
- Eveliina Holmgren
- Kaija Matinheikki
- Tuula Mikkola
Ryhmät
-
S1619S6Vanhustyön tutkinto-ohjelma ylempi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa,
• käyttää ja soveltaa tarkoituksenmukaisesti vanhustyöhön kehittämiseen soveltuvia tutkimus- ja kehittämisstrategioita ja -menetelmiä.
• arvioida kriittisesti kehittämistoiminnan tuloksia sekä johtaa vanhustyön tutkimuksellista kehittämistä työyhteisössä ja uudistaa vanhustyön käytäntöihin liittyvää tietoa
• viestiä ja argumentoida moninaiseen ja monitieteiseen ikääntymiseen liittyvästä tiedosta sekä työelämän tutkimus- ja kehittämistoiminnasta kansallisissa ja kansainvälisissä yhteyksissä kirjallisesti, suullisesti ja digitaalisesti
• toimia hyvän tutkimusetiikan mukaisesti
Sisältö
• Tutkimus- ja kehittämistyön strategiat ja menetelmät
• Aineiston hankinnan ja analyysin menetelmät osana tutkimus- ja kehittämisprosessia
• Tutkimusetiikka
• Tutkimus- ja kehittämistoiminnan viestintä
Oppimateriaalit
-
Opetusmenetelmät
verkko.opetus
työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (5*27h =135 h)
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Verkko-opetus 25.2 - 26.5.2020
- orientaatio verkko.opintoihin 25.2.klo 14.30 -16.00
- menetelmätyöpajat: 19.3 klo 13.00 -16.00 ja 17.4 klo 13,00 -14-30
- oppimistehtävän purku: 25.5. klo 13.00 - 16.00
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa:
• johtaa tutkimus eettisiä periaatteita noudattaen tutkimuksellisen kehittämisen prosessia sekä viestiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksista
• määritellä ja käyttää tarkoituksenmukaisesti tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä sekä aineiston hankinnan ja menetelmiä
• tarkastella tutkimustietoa kriittisesti oman kehittämistoiminnan näkökulmasta
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa:
• johtaa tavoitteellisesti ja arvioida tutkimuseettisiä periaatteita noudattaen tutkimuksellisen kehittämisen prosessia sekä viestiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksista
• analysoida ja soveltaa tarkoituksenmukaisesti tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä sekä aineiston hankinnan ja menetelmiä
• analysoida ja soveltaa tutkimustietoa kriittisesti oman kehittämistoiminnan näkökulmasta
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
• johtaa tavoitteellisesti ja arvioida kriittisesti tutkimuseettisiä periaatteita noudattaen tutkimuksellisen kehittämisen prosessia sekä viestiä monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksista
• arvioida kriittisesti ja soveltaa monipuolisesti tarkoituksenmukaisia tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä sekä aineiston hankinnan ja menetelmiä
• arvioida tutkimustietoa kriittisesti oman kehittämistoiminnan näkökulmasta
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa:
• johtaa tutkimus eettisiä periaatteita noudattaen tutkimuksellisen kehittämisen prosessia sekä viestiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan tuloksista
• määritellä ja käyttää tarkoituksenmukaisesti tutkimus- ja kehittämistyön strategioita ja menetelmiä sekä aineiston hankinnan ja menetelmiä
• tarkastella tutkimustietoa kriittisesti oman kehittämistoiminnan näkökulmasta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävä
Osallistuminen
Esitietovaatimukset
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.