Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00CZ86-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 22.12.2019

Ajoitus

16.03.2020 - 24.05.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

35 - 50

Koulutus

  • Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Tytti Huhtaniska
  • Kulttuurituotanto Kulttuuripalvelut

Vastuuopettaja

Leena Björkqvist

Ryhmät

  • KXB18S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä mediasuunnitelman ja rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan. Opiskelija hallitsee markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.

Sisältö

- Mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi

Oppimateriaalit

Isohookana: Yrityksen markkinointiviestintä. WSOY 2007
Alaja, Forssel: Tarinapeliä. Mainostajien liitto 2004

Opetusmenetelmät

Luennot
Oppimistehtävät
Tentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op markkinointi
3 op tapahtumamarkkinointi, sponsorointi, promotointi
1 op tentti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen mediakampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija osaa kulttuurialan ammattilaisena osallistua yritys- ja sponsorointiyhteistyöhön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä toimivan mediakampanjan sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät
Ryhmätentti
Tuntiaktiivisuus