Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00CZ60-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2019 - 23.08.2019

Ajoitus

21.10.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

25 - 45

Koulutus

  • Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Heini Mielonen
  • Tytti Huhtaniska

Vastuuopettaja

Leena Björkqvist

Ryhmät

  • KXB19S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy markkinoinnin peruskäsitteisiin, kilpailukeinoihin, segmentointiin ja kohderyhmäajatteluun sekä markkina-analyysin ja markkinoinnin suunnitteluun. Opiskelija tietää, miten laaditaan tapahtumatuotannossa tarvittava markkinointisuunnitelma, tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärtää markkinoinnin ja tuotteistamisen merkityksen tapahtumatuotannossa. Opiskelija perehtyy verkko- ja mobiiliviestinnän merkitykseen kulttuurikentässä markkinoinnin, tuottamisen, kommunikaation ja yleisötyön välineenä. Opiskelija tuntee verkko- ja mobiiliviestinnän toimintatavat ja osaa soveltaa niitä käytännössä.

Sisältö

- Markkinoinnin peruskäsitteet
- Markkinoinnin suunnittelu
- Tuotteistamisen perusteet
- Markkinointisuunnitelman laatiminen
- Verkko- ja mobiiliviestinnän toimintaperiaatteet
- Digitaalinen markkinointikampanja
- Virtuaalitapahtuma ja virtuaaliliiketoiminta
- Sosiaalinen media tuottajan työssä
- Mobiiliviestintä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa toiminnassaan yksittäisiä markkinoinnin peruskäsitteitä. Hän tuntee markkinoinnin perusteet ja osaa toimia yksittäisissä ammatillisissa tilanteissa ohjeistuksen mukaisesti. Opiskelija tuntee verkko- ja mobiiliviestinnän periaatteet kulttuurikentässä markkinoinnin, tuottamisen, kommunikaation ja yleisötyön välineenä. Opiskelija osaa autettuna suunnitella digitaalisen markkinointikampanjan, tehdä verkkosivut, julkaista itsenäisesti sosiaalisessa mediassa sekä käyttää mobiililaitteita työvälineenä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteitä ja osaa yhdistää ne käytännön toimintaan. Hän ymmärtää markkinointisuunnitelman laatimisen ja osoittaa osaavansa toimia ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa. Opiskelija osaa hyödyntää verkko- ja mobiiliviestinnän toimintatapoja ja välineitä omassa työssään. Opiskelija osaa suunnitella ja rakentaa digitaalisen markkinointikampanjan, luoda ja julkaista monipuolisesti verkkosivuja ja sosiaalisen median sisältöjä, soveltaa mobiiliteknologiaa jossain määrin sekä osaa hyvin soveltaa teknologian mahdollisuuksia tuottajan työssään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää markkinoinnin käsitteitä johdonmukaisesti ja monipuolisesti. Hän osaa soveltaa markkinointiviestinnän perusteita omassa työssään. Opiskelija osaa laatia markkinointisuunnitelman ja toimia ammatillisissa tilanteissa itsenäisesti ja vastuullisesti. Opiskelija osaa hyödyntää verkko- ja mobiiliviestinnän toimintatapoja ja välineitä omassa työssään. Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella ja rakentaa digitaalisen markkinointikampanjan, luoda ja julkaista monipuolisesti verkkosivuja ja sosiaalisen median sisältöjä, soveltaa mobiiliteknologiaa sekä osaa luovasti soveltaa teknologian mahdollisuuksia tuottajan työssään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tunnistaa toiminnassaan yksittäisiä markkinoinnin peruskäsitteitä. Hän tuntee markkinoinnin perusteet ja osaa toimia yksittäisissä ammatillisissa tilanteissa ohjeistuksen mukaisesti. Opiskelija tuntee verkko- ja mobiiliviestinnän periaatteet kulttuurikentässä markkinoinnin, tuottamisen, kommunikaation ja yleisötyön välineenä. Opiskelija osaa autettuna suunnitella digitaalisen markkinointikampanjan, tehdä verkkosivut, julkaista itsenäisesti sosiaalisessa mediassa sekä käyttää mobiililaitteita työvälineenä.