Musiikki yhteisöjen hyvinvoinnin rakentajana (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CY83-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2020 - 31.07.2020
Ajoitus
01.01.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Musiikki
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Yhteisömuusikon erikoistumiskoulutus
Opettaja
- musiikki virtuaali
Vastuuopettaja
Minna Lamppu
Ryhmät
-
KU1A20KYhteisömuusikon erikoistumiskoulutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa ja kehittää mahdollisuuksiaan toteuttaa osallistavaa musiikkitoimintaa erilaisten yhteisöjen ja toimintaympäristöjen lähtökohdat huomioiden. Hän kykenee edistämään musiikkitoimintaa monialaisessa työympäristössä. Opiskelija osaa kehittää osaamistaan vertaisryhmässä ja laajasti verkostoituen. Hän osaa jäsentää ja kuvata musiikin hyötyjä ja vaikuttavuutta ryhmäprosessien ja yhteisöjen hyvinvoinnin rakentamisessa. Opiskelija osaa tuotteistaa ja markkinoida omaa yhteisömuusikon osaamistaan.
Sisältö
Yhteisömuusikon syventävissä opinnoissa opiskelija saa itselleen teoreettisia ja käytännöllisiä työkaluja erilaisissa toimintaympäristöissä ja moniammatillisissa yhteisöissä toimimiseen. Opiskelija soveltaa ja rikastaa taiteellista ja pedagogista osaamistaan erilaisissa musiikillisen vuorovaikutuksen yhteyksissä. Opiskelija tutustuu erilaisten toimintaympäristöjen edellyttämiin ammatillisiin työkaluihin ja toimintamenetelmiin, harjoittelee niiden käyttöä ja rakentaa oman yhteisömuusikon työkalupakkinsa. Opiskelija suunnittelee osallistavaa musiikkitoimintaa erilaisten yhteisöjen ja toimintaympäristöjen tarpeisiin. Hän havainnoi, reflektoi ja muokkaa omaa työskentelyään yhteistyössä toisten toimijoiden kanssa mielekkäällä tavalla ottaen huomioon yhteisön ja toimintaympäristön luonteen. Opiskelija hyödyntää ja laajentaa musiikin ammattilaisen identiteettiään ja kehittää toimintaansa yhteisöjen musiikkitoiminnan ohjaajana.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.