Siirry suoraan sisältöön

Luovan toiminnan mahdollistaminen ryhmässä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CY82-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 31.12.2019

Ajoitus

01.01.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Musiikki

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Yhteisömuusikon erikoistumiskoulutus

Opettaja

  • musiikki virtuaali

Vastuuopettaja

Minna Lamppu

Ryhmät

  • KU1A20K
    Yhteisömuusikon erikoistumiskoulutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa kokeilla, kehittää ja soveltaa omaa musiikillista osaamistaan ryhmän hyvinvoinnin lisääjänä. Hänellä on monipuolisia musiikillisia työkaluja ryhmän toiminnan ja osallisuuden tukemiseen. Hän kykenee innostamaan ryhmää esimerkiksi improvisaation, säveltämisen ja muun luovan toiminnan avulla. Hän tunnistaa ryhmän musiikilliset valmiudet ja osaa tarjota ja tuottaa ryhmälle sen tarpeita ja tavoitteita tukevaa musiikkia.

Sisältö

Yhteisömuusikon syventävissä opinnoissa opiskelija saa itselleen teoreettisia ja käytännöllisiä työkaluja erilaisissa toimintaympäristöissä ja moniammatillisissa yhteisöissä toimimiseen. Opiskelija soveltaa ja rikastaa taiteellista ja pedagogista osaamistaan erilaisissa musiikillisen vuorovaikutuksen yhteyksissä. Opiskelija tutustuu erilaisten toimintaympäristöjen edellyttämiin ammatillisiin työkaluihin ja toimintamenetelmiin, harjoittelee niiden käyttöä ja rakentaa oman yhteisömuusikon työkalupakkinsa. Opiskelija suunnittelee osallistavaa musiikkitoimintaa erilaisten yhteisöjen ja toimintaympäristöjen tarpeisiin. Hän havainnoi, reflektoi ja muokkaa omaa työskentelyään yhteistyössä toisten toimijoiden kanssa mielekkäällä tavalla ottaen huomioon yhteisön ja toimintaympäristön luonteen. Opiskelija hyödyntää ja laajentaa musiikin ammattilaisen identiteettiään ja kehittää toimintaansa yhteisöjen musiikkitoiminnan ohjaajana.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat erittäin korkealla tasolla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.