Työelämän kehittämisen menetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: K000CE84-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2019 - 16.05.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 31.07.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Musiikki
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettaja
- Helena Tuomela
- Susanna Mesiä
- Tapani Heikinheimo
- musiikki virtuaali
- Annu Tuovila
Vastuuopettaja
Annu Tuovila
Ryhmät
-
K0819S6Musiikin tutkinto-ohjelma ylempi
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa ja soveltaa kehittämistyön johtamis- ja ongelmanratkaisumalleja osana omaa kehittämisprojektiaan. Opiskelija toteuttaa ja hallinnoi opinnäytetyöhönsä liittyvän suunnittelu- ja kehittämistehtävän järjestelmällisesti ja ennakoidusti sekä osoittaa ammatillisessa verkostoissaan viestintä- ja vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija johtaa kehittämistyötä, yhteisöllistä tiedon luomista ja yhteisön tietokäytäntöjen kehittämistä omassa kehittämisprojektissaan. Opiskelija kerää, ottaa ja antaa palautetta arvostavasti ja voimaannuttavasti. Opiskelija hallitsee ajankäytön projektissaan ja osaa eri menetelmillä huolehtia hyvinvoinnistaan.
Sisältö
Kehittämisen malleja ja työmenetelmiä. Projektisuunnitelma ja aikataulut, sekä vastuu- ja muut keskeiset kysymykset. Projektin dokumentointi ja taltiointi. Palautteen kerääminen, vastaanottaminen ja voimaannuttava palautteen antaminen. Asiantuntijan viestintä- ja vuorovaikutustaidot.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky ja itsenäinen ajattelu keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky ja itsenäinen ajattelu ovat erittäin korkealla tasolla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.