Siirry suoraan sisältöön

Työelämän kehittämisen menetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: K000CE84-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.05.2019 - 16.05.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Musiikki

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Musiikin tutkinto-ohjelma (YAMK)

Opettaja

  • Helena Tuomela
  • Susanna Mesiä
  • Tapani Heikinheimo
  • musiikki virtuaali
  • Annu Tuovila

Vastuuopettaja

Annu Tuovila

Ryhmät

  • K0819S6
    Musiikin tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa ja soveltaa kehittämistyön johtamis- ja ongelmanratkaisumalleja osana omaa kehittämisprojektiaan. Opiskelija toteuttaa ja hallinnoi opinnäytetyöhönsä liittyvän suunnittelu- ja kehittämistehtävän järjestelmällisesti ja ennakoidusti sekä osoittaa ammatillisessa verkostoissaan viestintä- ja vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija johtaa kehittämistyötä, yhteisöllistä tiedon luomista ja yhteisön tietokäytäntöjen kehittämistä omassa kehittämisprojektissaan. Opiskelija kerää, ottaa ja antaa palautetta arvostavasti ja voimaannuttavasti. Opiskelija hallitsee ajankäytön projektissaan ja osaa eri menetelmillä huolehtia hyvinvoinnistaan.

Sisältö

Kehittämisen malleja ja työmenetelmiä. Projektisuunnitelma ja aikataulut, sekä vastuu- ja muut keskeiset kysymykset. Projektin dokumentointi ja taltiointi. Palautteen kerääminen, vastaanottaminen ja voimaannuttava palautteen antaminen. Asiantuntijan viestintä- ja vuorovaikutustaidot.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Pääosin hyvä suoritus. Opiskelijan arviointikyky ja itsenäinen ajattelu keskeisimmillä osa-alueilla ovat sangen hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen, selvästi tavanomaisesta erottuva suoritus. Opiskelijan arviointikyky ja itsenäinen ajattelu ovat erittäin korkealla tasolla.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana, osaamiseen sen päättyessä sekä tavoitteiden saavuttamiseen. Opiskelijan arviointikyky, itsenäinen ajattelu ja tehtävistä suoriutuminen ovat perustasolla.