•     Disability and Chronic Illness SX00DL75-3006 16.03.2020-24.05.2020  5 credits  (SXH19K2) +-
    Learning outcomes of the course
    Students will understand the phenomena related to disability, chronic illness and special education. They will identify the uniqueness of client groups and their special needs. Students know key fundamental concepts, legislation and services. They know the current debate related to practices in the area. They will be able to reflect on their own professional relationship related to the theme.
    Course contents
    Disability, chronic illness, and special difficulties and related special needs. Experiencing and encountering special needs. Finnish disability policy principles and challenges. Disability legislation as a safeguard for the fundamental rights of the individual. Guiding principles of organising special education and disability services.
    Assessment criteria
    Satisfactory
    Assessment:
    Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
    The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

    Name of lecturer(s)

    Ulla Saukkonen

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Recommended or required reading

    Tenttimateriaalilistat löytyvät opintojakson työtilan dokumenteista tammikuun loppuun mennessä. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    suoritusvaihtoehto 1: lähiopetus, oppimistehtävä ja tentti, tentti sisältää kirjallisen yksilötenttiosuuden ja suullisen ryhmätentin
    suoritusvaihtoehto 2: kirjallisuustentti (yksilötentti) (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arviointikriteerit:
    Metropolia AMK:n osaamisen arviointikehikon (amk-tutkinto) mukaisesti, keskivaihe tai edistyneet opinnot / edistynyt osaaja
    Arviointimenetelmät:
    suoritusvaihtoehto 1: tentti, oppimistehtävä ja osallistuminen lähiopetukseen
    suoritusvaihtoehto 2: kirjallisuustentti (not translated)

    Language of instruction

    Tuition in Finnish

    Timing

    16.03.2020 - 24.05.2020

    Enrollment date

    02.12.2019 - 15.12.2019

    Group(s)
    • SXH19K2
    Unit, in charge

    School of Wellbeing

    Teacher(s)

    Ulla Saukkonen, Tuija Strandén-Mahlamäki

    Further information for students

    Toteutus on tarkoitettu ensisijaisesti sosiaalialan tutkinto-ohjelman ryhmälle SXH19K2. SXH19K2-ryhmän opiskelijat voivat valita suoritusvaihtoehtojen välillä. Muiden saapumisryhmien opiskelijoilla tulee olla suoritettuna n. ensimmäisen vuoden opinnot tullakseen valituksi opintojaksolle. Muiden saapumisryhmien opiskelijat suorittavat opintojakson kirjallisuustenttinä.

    SUORITUSVAIHTOEHTO 1, Aikataulu:

    25.3. klo 12.45-16.00 aloitus, pakollinen läsnäolo

    27.3. klo 8.30-11.45 lähiopetus (US)

    15.4. klo 8.30 -11.45 lähiopetus (TSM)

    16.4. klo 12.45-16.00 varattu opintokäyntitetävän tekemiseen

    17.4. klo 8.30-11.45 varattu opintokäyntitehtävän tekemiseen

    6.5. klo 8.30-11.45 esitykset, opintokäyntien purku, pakollinen läsnäolo koko aamupäivän ajan

    7.5. klo 8.30-10.00 lähiopetus, vierailija

    19.5. klo 12.45-16.00 tentti (sisältää kirjallisen yksilötenttiosuuden ja suullisen ryhmätentin)



    SUORITUSVAIHTOEHTO 2, mikäli valitset tämän vaihtoehdon, siinä ei ole aloituskertaa eikä lähiopetusta!

    19.5. klo 16.15-19.00 yksilötentti (ei tarvitse ilmoittautua) (not translated)

    Degree Programme

    Social Services

    Unit location

    Myllypurontie 1

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    suoritusvaihtoehto 1: lähiopetus, oppimistehtävä ja tentti, tentti sisältää kirjallisen yksilötenttiosuuden ja suullisen ryhmätentin
    suoritusvaihtoehto 2: kirjallisuustentti (yksilötentti) (not translated)

    Work placement(s)

    vierailukäynnit, vierailija työelämästä (not translated)

    Exam schedule

    suoritusvaihtoehto 1: 19.5. klo 12.45-16.00
    suoritusvaihtoehto 2: 19.5. klo 16.15-19.00
    uusintatentit syksyn 2020 yleisinä tenttipäivinä (päivämäärät ilmoitetaan myöhemmin) (not translated)