Syventävä -harjoittelu (10 cr)
Code: SX00BP77-3005
General information
Enrollment
14.03.2019 - 27.03.2019
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(2016-2018) Kliinisen hoitotyön ja ensihoidon palvelut
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Ensihoidon tutkinto-ohjelma
Teachers
- Tiina Varamäki
- Kirsti Hämäläinen
- Jukka Kettunen
- Maria Kouvalainen
- Tiia Saastamoinen
- Virpi Prieur
Teacher in charge
Ulla Vaherkoski
Groups
-
SXK16K1Ensihoidon tutkinto-ohjelma
Objective
Students
-understand the holistic view of acute nursing and the duties and responsibilities related to it.
-understand the phases of the care process of an acutely ill patient and their significance to the patient’s care chain.
-can work as members of multiprofessional teams and participate in the decision-making on patient care.
-can observe and care for an acutely ill patient.
understand the educational needs of acutely ill patients and their significant others as well as are able to provide patient education and support to them.
apply evidence-based knowledge and recognize development needs and methods of acute nursing.
Content
Clinical practice includes learning laboratory and simulation studies 2.5 ects
Location and time
Clinical practice weeks 38-41.
Materials
Vocational literature on the practice environment given in connection with theoretical studies.
Teaching methods
Clinical practice and Simulation (2.5 ECTS) is organized at the school in connection with theoretical studies prior to the internship. Clinical practice place is in the acute care environment chosen by the student.
Employer connections
Clinical practice
Exam schedules
N/A
International connections
Clinical practice can be performed abroad.
Completion alternatives
No optional methods. The student can accept the training but this is not recommended.
Student workload
Clinical practice is 7.5 ECTS credits and 5 weeks or 200 hours. During the training, the working methods, shifts and general principles of the work community are followed in connection with the training. During the practice there is potential written assignment, which provides separate instruction in theory studies. Doing that does not reduce the number of hours of training.
Content scheduling
Weeks 37-41 practical training. As a student graduate in November, the practice must be completed before the graduation date.
Further information
Syventävää -harjoittelua ennen:
Harjoittelu teho- tai valvontaosastolla tai perioperatiivisessa toimintaympäristössä edellyttää hyväksyttyä tehohoito- ja perioperatiivinen hoitotyön opintojaksoa ja tähän kuuluvien lääkelaskujen hyväksyttyä suorittamista.
Opiskelijan tulee tutustua oppilaitoksen harjoitteluohjeisiin ja tulostaa itselleen harjoittelulomakkeet ennen harjoittelua.
Opiskelija vastaa siitä, että hän on tietoinen harjoittelun vaatimuksista ja ohjeista.
Opiskelijan tulee esitellä päivitetty jobiili-CV:nsä sekä tavoitteensa työelämäohjaajalleen ensimmäisten harjoittelupäivien aikana.
Harjoittelunajankohdat eli päivät ja päivien kesto sovitaan harjoittelun työelämäohjaajan kanssa kirjallisesti käyttäen oppilaitoksen kaavaketta. Opiskelijan tulee noudattaa sovittuja ajankohtia. Harjoittelun tuntimäärä on 200h.
Viimeistään harjoittelun ensimmäisen viikon päätyttyä opiskelija palauttaa työelämäohjaajan hyväksymät tavoittensa ohjaavalle opettajalle.
Opiskelija saa tavoitteista palautteen ja on velvollinen sitoutumaan harjoittelunsa tavoitteisiin.
Loppu-/väliarviointi tehdään opiskelijan, työelämäohjaajan ja ohjaavan opettajan kontaktilla, etäyhteydellä tai tarvittaessa opettajan henkilökohtaisella käynnillä.
Harjoittelun päätyttyä opiskelija palauttaa tehtävän ja harjoittelun lomakkeet asianmukaisesti täytettynä ohjaavalle opettajalle.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Evaluating competences evaluation criteria novice/beginner, competent/intermediate level and expert are used.
Assessment criteria, approved/failed
Evaluating competences evaluation criteria novice/beginner, competent/intermediate level and expert are used.