Siirry suoraan sisältöön

Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (lähitoteutus) (5 cr)

Code: SX00BO76-3021

General information


Enrollment

02.12.2019 - 15.12.2019

Timing

01.01.2020 - 15.03.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Hyvinvointi

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Minna Lanne-Eriksson
  • Tiina Lehto-Lundén

Groups

  • SXH17S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Objective

Students will understand the impact of societal changes on the leading of social services. They will be able to participate in the strategy process both as a workers and supervisors. They will be prepared to manage staff competence and the work community. Students will be able to participate in development work and know how to inspire cooperation between the work community and customers. They will know how to work in ways that promote wellbeing.

Content

Changing work environments and multi-disciplinary networks. Strategic thinking and leadership. Management of staff competence and change. Participation of work community and service users in the development of the work-place. Management of wellbeing at work.

Location and time

This study unit is for SXH16S1 students in Finnish. Workspace in Moodle.
Teachers Minna Lanne-Eriksson and Tiina Lehto-Lundén

Contact teaching:
18.3. klo 12.45-16.00
30.3. klo 8.30 - 11.45
7.4. klo 12.45 - 16.00
14.4. klo 8.30 - 11.45
22.4. klo 8.30 - 11.45
29.4. klo 8.30 - 11.45

Materials

Material will be in Moodle

Teaching methods

Interactive lectures, Study conversations, Web discussions in Moodle, independent work and group work.

Exam schedules

N/A

International connections

N/A

Completion alternatives

SX00BO76-3028 Online learning
SX00BO76-3027 Exam

Student workload

5 credits (135hrs)

Further information

This study unit is for SXH17K1 students in Finnish.
Tuition in Finnish

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment methods and criteria

Learning assignments 100%

Assessment criteria, fail (0)

Kirjallisten tehtävien arvointikohteet:
1. Rakenteen jäsentely ja selkeys
2. Teoreettiset perustelut ja käsitteiden määrittely; oikeellisuus, perehtyneisyys, syvällisyys
3. Omat johtopäätökset ja pohdinta
4. Kieli ja tekstin ymmärrettävyys

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä (1-2) osaaminen
Opiskelija kuvailee ohuesti tai vain muutamia/osia valitun teeman/ilmiön piirteitä. Teoreettiset perustelut ovat puutteellisia ja/tai lähdemateriaali ei ole luotettavaa tai se on puutteellista. Työssä kuvailluissa tiedoissa saattaa olla virheitä tai väärinkäsityksiä. Työn jäsentely ja havainnollistaminen ovat jääneet puolitiehen. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen heikkoa.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä (3-4) osaaminen
Opiskelija osaa perustella valitusta teemasta/ilmiöstä esille nostamiaan keskeisiä piirteitä ja näkökulmia. Lähteet ovat asianmukaiset. Työ muodostaa selkeän kokonaisuuden, painopisteissä saattaa olla vähäistä epätasapainoa. Taustaa tai havainnollistavia esimerkkejä osataan kytkeä valittuun teemaan/ilmiöön. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen hyvää.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5) osaaminen
Opiskelija osaa perustella ja analysoida valittua teemaa/ilmiötä monipuolisesti niin taustan kuin käytännön esimerkkienkin suhteen. Siitä ilmenee monipuolinen luotettavien lähteiden käyttö. Esitetyt tiedot ovat ajantasaisia ja virheettömiä. Työssä on pohtivaa, analyyttistä ja kriittistä otetta. Esitystapa on jäsennelty rikkaasti ja on mielenkiintoinen. Työ muodostaa erittäin selkeän kokonaisuuden. Työhön sisältyy teemasta/ilmiöstä käytävää ajankohtaista keskustelua useista eri näkökulmista. Kirjallisten ohjeiden noudattaminen moitteetonta.

Qualifications

Prerequisites: Second Internship