Siirry suoraan sisältöön

Kliininen hoitotyö (5 cr)

Code: SX00BM33-3092

General information


Enrollment

02.05.2019 - 31.08.2019

Timing

09.09.2019 - 30.09.2019

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(2016-2018) Terveyden edistämisen palvelut

Campus

Mannerheimintie 172

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 35

Degree programmes

  • Kätilötyön tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Saila Pakarinen
  • Sanna-Mari Manninen
  • Noora Asplund

Teacher in charge

Noora Asplund

Groups

  • SXL19S1
    Kätilötyön tutkinto-ohjelma

Objective

Students
- can implement several methods in assisting and supporting client/patient’s daily activities considering patient safety
- detect changes in client/patient’s basic vital signs and are capable of supporting these vital signs with assistive methods
- understand the significance of professional interaction to nursing and consider patient’s needs for psychosocial support.

Content

Finnish national clinical care classification Assistive methods in nursing and their principles
Working methods considering patient safety
Significance of professional interaction

Location and time

Orientation, check timetable

Materials

Tenttiin tuleva kirjallisuus ja sivut:
Rautava-Nurmi, H., Westergård, A., Henttonen, T., Ojala, M. & Vuorinen, S.
Hoitotyön taidot ja toiminnot. 6. painos. SanomaPro. 2019.
Kpl 2 Hoitotyön arvot, periaatteet ja lainsäädäntö
Kpl 3 Ihmisen ja hoitotyön monimuotoisuus; ei 3.1 Elämänvaiheisiin liittyvät osatekijät, ei 3.5 Monikulttuurinen hoitotyö
Kpl 4 Hoitotyön prosessi ja näyttöön perustuva dokumentointi
Kpl 7 Aseptiikka hoitotyössä; ei 7.9. Infektion vuoksi eristäminen, ei 7.10. Tutkimukseen tai toimenpiteeseen valmistaminen
Kpl 9 Päivittäiset toiminnot; ei Aivoverenkiertohäiriöpotilaan asentohoito
Kpl 10 Sairaan iho ja haavojen hoito
Kpl 11 Ravitsemus
Kpl 12 Erittäminen; ei Virtsa-avanne ja rakkoavanne
Kpl 13 Nestetasapaino; ei 13.6 Laskimoverinäytteen ottaminen
Kpl 14 Hengitys; ei 14.7 Hengityksen hoito invasiivisilla menetelmillä
Kpl 15 Verenkierto; ei Sydämen rytmin seuranta
_
Kirjallisuus vuoden 2015 painoksessa:
Rautava-Nurmi, H., Westergård, A., Henttonen, T., Ojala, M. & Vuorinen, S.
Hoitotyön taidot ja toiminnot. SanomaPro. 2015.
Kpl 2 Hoitotyön arvot, periaatteet ja lainsäädäntö
Kpl 3 Vuorovaikutus ja monikulttuurinen hoitotyö, ei 3.4. Monikulttuurinen hoitotyö
Kpl 4 Hoitotyön prosessi ja näyttöön perustuva dokumentointi
Kpl 7 Aseptiikka hoitotyössä
ei 7.9. Infektion vuoksi eristäminen
ei 7.10. Tutkimukseen tai toimenpiteeseen valmistaminen
Kpl 9 Aktiviteetti, ei Esimerkkinä aivoverenkiertohäiriöpotilaan asentohoito
Kpl 10 Päivittäiset toiminnot
Kpl 11 Kudoseheys
Kpl 12 Ravitsemus
Kpl 13 Erittäminen, ei avannepotilaan hoito
Kpl 14 Nestetasapaino
Kpl 15 Hengitys
ei 15.7 Hengityksen hoito invasiivisilla menetelmillä
Kpl 16 Verenkierto, ei sydämen rytmin seuranta

Teaching methods

Interactive lectures
Video lectures
Laboratory work/ Workshop
Lecturer´s feedback and peer evaluation
Guided assignments
Independent study

Employer connections

No clinical training.

Exam schedules

Individual exam in Moodle.
2 possibilities to increase grade fail. Dates are defined.

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

5 credits = 135 hours
Contact teaching 30h
Virtual study: 44h
Independent study 59h
Exam and feedback: 2h

Content scheduling

More information in Moodle workspace.

Further information

Orientation (see in schedule), attendance compulsory.
Laboratory work: attendance compulsory.
Lectures kept by the other students: attendance compulsory
Self evaluation task.
Students must confirm their attendance for a course implementation by being present when tuition begins or in another manner agreed with the lecturer; for example, by returning the first course assignment. Students who are unable to attend the first teaching session due to illness may also confirm their attendance by informing the lecturer of this in advance.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Evaluating competences evaluation criteria novice/beginner is used.

Assessment criteria, approved/failed

Student
- can search for professional knowledge regarding a single issue
- is familiar with the professional knowledge base of the field
- distinguishes informal information from research knowledge
- can act in individual professional situations according to instruction
- aims to act in a client-oriented way
- proves to have adequate skills to act in professional situations
- is familiar with the ethical principles of the field
- can work as a member of a work group
- is able to evaluate personal strengths and development needs

Assessment methods and criteria

Exam
The Student studies responsibly.
Peer-evaluation skills

Assessment criteria, fail (0)

Student are not interested in subjects and don´t participate obligatory lectures in the implementation.
Student don´t make assignments in the specified time.
Students´ competence is not valid in the knowingly and skillfully on the implementation objectives.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

The student's competence is satisfactorily knowledgeable (exam) and skillfully (laborations).

Assessment criteria, good (3-4)

The student's competence is good knowledgeable (exam) and skillfully (laborations).

Assessment criteria, excellent (5)

The student's competence is commendable knowledgeable (exam) and skillfully (laborations).