Digitalisaatio ja toiminnan ohjaus sosiaali- ja terveysalalla (5 cr)
Code: S000DJ80-3002
General information
Enrollment
02.05.2019 - 30.09.2019
Timing
21.10.2019 - 22.12.2019
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Kuntoutus ja tutkiminen
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 125
Degree programmes
- Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK) (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
- Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla (YAMK)
- Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK, Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
Teachers
- Mari Virtanen
Teacher in charge
Mari Virtanen
Groups
-
S2019S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
L0919S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S1519S6AKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
-
S1519S6BKliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Palliatiivisen hoidon asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
Objective
The student is able to comply with legislation and employer obligations in the creation and maintenance of information security, archives and person registers. The student can plan and lead operations accordingly. The student utilizes and develops digital technologies and tools in the key processes, projects and leadership of social and health care organizations. The student is able to identify development opportunities made possible by digitalization, and respond to them as a manager, expert, or entrepreneur. The student enhances his/her ability to develop user interfaces, platforms, and digital solutions, and to lead development projects.
Content
- Information security, legislation and employer’s obligations
- Creation, maintenance and archiving of person and client information registers
- The key features and effects of digitalization
- The most important digitalized processes in social and health care
- Digitalization in managerial and expert work and in organisational communications
- The benefits of digitalization for information searching, learning, and evidence-based management
- The key tools of managerial and expert work
Location and time
No tuition in English
Materials
No tuition in English
Teaching methods
No tuition in English
Employer connections
No tuition in English
Exam schedules
No tuition in English
International connections
No tuition in English
Completion alternatives
No tuition in English
Student workload
NA
Content scheduling
NA
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, good (3)
The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, excellent (5)
The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the
course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.
Assessment criteria, approved/failed
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Assessment methods and criteria
Itsearviointi, vertaisarviointi, opettajan arviointi.
TEHTÄVÄT (tarkempi ohjeistus Moodlessa)
Tehtävä 1A: Nykytilan kartoittaminen (yksilötehtävä DL 24.11 klo 23.59 + vertaisarviointi DL 1.12 klo 23.59), 20% arvosanasta (asteikko 1-5)
Tehtävä 1B: Käytettävyystutkimus (yksilötehtävä DL 8.12 klo 23.59 + vertaisarviointi DL 15.12 klo 23.59, 20 % arvosanasta (asteikko 1-5)
Tehtävä 2: Kirjareferaatti (yksilötehtävä DL 20.12 klo 23.59, tarvittaessa voidaan jatkaa 31.12 klo 23.59 saakka), 60 % arvosanasta (asteikko 1-5)
Arviointikriteerit:
Tyydyttävä 1-2 = Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Hyvä 3-4 = Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Kiitettävä 5 = Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Further information
Recognition of prior learning
The student can apply for the recognition of prior learning and receive an approval for accreditation for this course if he/she has acted in a key role in digitalisation-related service production or client projects in social and health care, or in digitalising key processes, and/or has completed university-level studies that correspond to the content of this course.