Siirry suoraan sisältöön

Digitalisaatio ja toiminnan ohjaus sosiaali- ja terveysalalla (5 cr)

Code: S000DJ80-3002

General information


Enrollment

02.05.2019 - 30.09.2019

Timing

21.10.2019 - 22.12.2019

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Kuntoutus ja tutkiminen

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 125

Degree programmes

  • Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK) (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
  • Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla (YAMK)
  • Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK, Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)

Teachers

  • Mari Virtanen

Teacher in charge

Mari Virtanen

Groups

  • S2019S6
    Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
  • L0919S6
    Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
  • S1519S6A
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
  • S1519S6B
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Palliatiivisen hoidon asiantuntija, hallinnollinen ryhmä

Objective

The student is able to comply with legislation and employer obligations in the creation and maintenance of information security, archives and person registers. The student can plan and lead operations accordingly. The student utilizes and develops digital technologies and tools in the key processes, projects and leadership of social and health care organizations. The student is able to identify development opportunities made possible by digitalization, and respond to them as a manager, expert, or entrepreneur. The student enhances his/her ability to develop user interfaces, platforms, and digital solutions, and to lead development projects.

Content

- Information security, legislation and employer’s obligations
- Creation, maintenance and archiving of person and client information registers
- The key features and effects of digitalization
- The most important digitalized processes in social and health care
- Digitalization in managerial and expert work and in organisational communications
- The benefits of digitalization for information searching, learning, and evidence-based management
- The key tools of managerial and expert work

Location and time

No tuition in English

Materials

No tuition in English

Teaching methods

No tuition in English

Employer connections

No tuition in English

Exam schedules

No tuition in English

International connections

No tuition in English

Completion alternatives

No tuition in English

Student workload

NA

Content scheduling

NA

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the
course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.

Assessment criteria, approved/failed

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment methods and criteria

Itsearviointi, vertaisarviointi, opettajan arviointi.
TEHTÄVÄT (tarkempi ohjeistus Moodlessa)
Tehtävä 1A: Nykytilan kartoittaminen (yksilötehtävä DL 24.11 klo 23.59 + vertaisarviointi DL 1.12 klo 23.59), 20% arvosanasta (asteikko 1-5)
Tehtävä 1B: Käytettävyystutkimus (yksilötehtävä DL 8.12 klo 23.59 + vertaisarviointi DL 15.12 klo 23.59, 20 % arvosanasta (asteikko 1-5)
Tehtävä 2: Kirjareferaatti (yksilötehtävä DL 20.12 klo 23.59, tarvittaessa voidaan jatkaa 31.12 klo 23.59 saakka), 60 % arvosanasta (asteikko 1-5)

Arviointikriteerit:
Tyydyttävä 1-2 = Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Hyvä 3-4 = Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Kiitettävä 5 = Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Further information

Recognition of prior learning

The student can apply for the recognition of prior learning and receive an approval for accreditation for this course if he/she has acted in a key role in digitalisation-related service production or client projects in social and health care, or in digitalising key processes, and/or has completed university-level studies that correspond to the content of this course.