Siirry suoraan sisältöön

Radio 2 (15 cr)

Code: KM00DK19-3001

General information


Enrollment

02.12.2019 - 16.01.2020

Timing

16.03.2020 - 31.07.2020

Number of ECTS credits allocated

15 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

67 % Contact teaching, 33 % Distance learning

Unit

Media, muotoilu ja konservointi

Campus

Hämeentie 161

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Johanna Wartio
  • Sami Huohvanainen
  • Aura Kaarivuo

Teacher in charge

Sami Huohvanainen

Groups

  • KXC18_T
    KXC18 Tuotanto
  • KXC18_KÄ
    KXC18 Kuva ja ääni
  • KXC18_KS
    KXC18 Käsikirjoittaminen ja sisällöntuotanto

Objective

The students can plan and execute a wide, edited content package to radio or other auditory distribution channel. They can present their ideas and develop them based on received feedback. The students are familiar with formal and narrative modes of long, edited radio programs. They can technically execute multiform sound narratives and use appropriate equipment. They can analyze radio works and reflectively analyze their own auditive expression. The students can produce a varied whole using multiple media modes. They know the major distribution channels of audio journalism. They can compose budget, production schedule and sales package for their project.

Content

- Audio journalism.
- Dramaturgy and script of an audio story.
- Multimodal auditive storytelling and sound design.
- Sound expression.
- Multimediality.
- Distribution channels for audio content.

Location and time

VK 13: Yleiskäsitys toimitetuista radiogenreistä äänisuunnitelun, äänikerronnan ja käsikirjoituksen näkökulmasta; kuunnellaan ja analysoidaan

ti 24.3. 10- n. klo 12

työpaja: käsitteet (ennakkotehtävä)

journalismi, sisällöt

to 26.3. 9-12

työpaja: käsis

pe 27.3. 9.30-11.30

työpaja: äänisuunnittelu

VKO 14 audiojournalismi: toimitettu juttu

ti 31.3.

Käsistyöpaja/Johanna 9-15

to 2.4. 10-12

työpaja: haastattelu ja toimitettu juttu/Sami

pe 3.4. 9.30-11.30

Äänisuunnittelu & juttujen kuuntelu

VKO 15 Audiojournalismi, pitkä haastattelu

ti 7.4. 10-11

tehtävänanto; pitkä haastattelu/Sami

to 9.4. 9.30-11.30

Kohderyhmäajattelu ja audiosisältöjen kuluttaminen/Aura

VK 16 audiojournalismi: pitkä haastattelu

ti 14.4.

Itsenäistä editointia

to 16.4. 9.30-14

Kuuntelu, pitkä haastis & projektitehtävä/Sami

VKO 17 audiojutun dramaturgia ja käsikirjoittaminen: podcast & radiodokumentti

ti 21.4.

Käsikirjoittamista + tehtävä/Johanna

to 23.4.

ShortDox siirtyy syksylle

klo 10:00 tehtävänanto

klo 13-15 tehtävän läpikäynti

pe 24.4. 9.30-11.30

Väli-check ja kuuntelu/Aura

VKO 18 audiojutun dramaturgia ja käsikirjoittaminen: podcast & radiodokumentti

ti 28.4. 9.00-11.

Käsikirjoittamista + tehtävä/Johanna

to 30.4. 9.30-11.30

Demo ja I konsepti/Aura ja Sami

VKO 19: audiojutun dramaturgia ja käsikirjoittaminen: podcast, dokumentti ja kuunnelma

ti 5.5. 9:30-11:30

Käsikirjoittamista + tehtävä/Johanna

ke 6.5.

Demojen kuuntelua, osa 2

pe 8.5. 9.30-11.30

välikuuntelu, project check/Aura & Sami

VKO 20: Projektityöskentelyä

Pienryhmä ja yksilötapaamisia tarpeen mukaan. Muuten itsenäistä editointia.

Mikäli kampussulku jatkuu edelleen, pidämme palautetilaisuuden viikolla 21 ja päätämme opintojakson siihen. Mikäli pääsemme palaamaan normaaliin opiskeluun, toteutamme lähetysjakson. Aikataulu tarkentuu tulevien viikkojen aikana.

VKO 21



ti 19.5.

Kuuntelu ja palaute (tarkempi aika ilmoitetaan vielä)

ke 20.5.

Kuuntelu ja palaute klo 12->

21.5.

Helatorstai

VKO 22

Tämä viikko aikaa palauttaa vielä tehtäviä.

Teaching methods

Online assignments
Lectures
Learning Assignment
Project Work

Completion alternatives

Ahot-menettely

Student workload

Contact: 30%
Project: 40%
Tehtävät: 30%

Further information

VK 13: Yleiskäsitys toimitetuista radiogenreistä äänisuunnitelun, äänikerronnan ja käsikirjoituksen näkökulmasta; kuunnellaan ja analysoidaan

ti 24.3. 10- n. klo 12

työpaja: käsitteet (ennakkotehtävä)

journalismi, sisällöt

to 26.3. 9-12

työpaja: käsis

pe 27.3. 9.30-11.30

työpaja: äänisuunnittelu

VKO 14 audiojournalismi: toimitettu juttu

ti 31.3.

Käsistyöpaja/Johanna 9-15

to 2.4. 10-12

työpaja: haastattelu ja toimitettu juttu/Sami

pe 3.4. 9.30-11.30

Äänisuunnittelu & juttujen kuuntelu

VKO 15 Audiojournalismi, pitkä haastattelu

ti 7.4. 10-11

tehtävänanto; pitkä haastattelu/Sami

to 9.4. 9.30-11.30

Kohderyhmäajattelu ja audiosisältöjen kuluttaminen/Aura

VK 16 audiojournalismi: pitkä haastattelu

ti 14.4.

Itsenäistä editointia

to 16.4. 9.30-14

Kuuntelu, pitkä haastis & projektitehtävä/Sami

VKO 17 audiojutun dramaturgia ja käsikirjoittaminen: podcast & radiodokumentti

ti 21.4.

Käsikirjoittamista + tehtävä/Johanna

to 23.4.

ShortDox siirtyy syksylle

klo 10:00 tehtävänanto

klo 13-15 tehtävän läpikäynti

pe 24.4. 9.30-11.30

Väli-check ja kuuntelu/Aura

VKO 18 audiojutun dramaturgia ja käsikirjoittaminen: podcast & radiodokumentti

ti 28.4. 9.00-11.

Käsikirjoittamista + tehtävä/Johanna

to 30.4. 9.30-11.30

Demo ja I konsepti/Aura ja Sami

VKO 19: audiojutun dramaturgia ja käsikirjoittaminen: podcast, dokumentti ja kuunnelma

ti 5.5. 9:30-11:30

Käsikirjoittamista + tehtävä/Johanna

ke 6.5.

Demojen kuuntelua, osa 2

pe 8.5. 9.30-11.30

välikuuntelu, project check/Aura & Sami

VKO 20: Projektityöskentelyä

Pienryhmä ja yksilötapaamisia tarpeen mukaan. Muuten itsenäistä editointia.

Mikäli kampussulku jatkuu edelleen, pidämme palautetilaisuuden viikolla 21 ja päätämme opintojakson siihen. Mikäli pääsemme palaamaan normaaliin opiskeluun, toteutamme lähetysjakson. Aikataulu tarkentuu tulevien viikkojen aikana.

VKO 21



ti 19.5.

Kuuntelu ja palaute (tarkempi aika ilmoitetaan vielä)

ke 20.5.

Kuuntelu ja palaute klo 12->

21.5.

Helatorstai

VKO 22

Tämä viikko aikaa palauttaa vielä tehtäviä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Attendance in classes. Assignments completed. Some parts of the assignments need improvement.

Assessment criteria, good (3)

Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge.

Assessment criteria, excellent (5)

Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge and to reflect on it. Development driven approach to coursework. Generation of new knowledge in order to contribute to the class.

Assessment criteria, approved/failed

Attendance in classes. Assignments completed. Some parts of the assignments need improvement.

Assessment methods and criteria

Continous assesment
Participation
Activity
Project management

Qualifications

Radio 1 or similar competences.