Käsikirjoittaminen ja sisällöntuotannon opinnot (15 cr)
Code: KM00DK15-3001
General information
Enrollment
01.05.2019 - 25.10.2019
Timing
20.08.2019 - 20.12.2019
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Media, muotoilu ja konservointi
Campus
Hämeentie 161
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma
Teachers
- Veera Auvinen
- Sami Huohvanainen
- Timo Lehti
- Antti Pönni
Teacher in charge
Timo Lehti
Groups
-
KXC18S1Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma, päivä
-
KXC18_KSKXC18 Käsikirjoittaminen ja sisällöntuotanto
Objective
The students are familiar with key theories of audiovisual storytelling and expression. They can do a small analysis of an audiovisual work. The students know key features of storytelling. They deepen their understanding of fiction screenwriting, documentary script writing and modes of journalistic writing. The students understand the meaning of personal observation, background research and source criticism. They can compose ideas and develop content to different programs. The students know the principles of process writing and the importance of a working schedule. They can work both independently and as a part of a group. They can use dramaturgical tools to analyze texts written by others and give constructive feedback. They can receive feedback and use it to enhance their own writing work. The students are both familiar with and can work in different professional roles in content production.
Content
- Analysis of audiovisual works.
- Fiction and documentary scriptwriting.
- Modes of journalistic writing.
- Process writing and versioning.
- Background research and source criticism.
- Generating ideas and developing content.
- Methods of solitary writing and working with a group.
- Giving and receiving dramaturgical feedback.
- Professional roles in different audiovisual programs.
- Developing and deepening of personal professional orientation.
Materials
Linda J. Cowgill: Writing Short Films
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, työskentely pienryhmissä, tehtävät, harjoitukset,
Student workload
Opiskelija kuormituslaskelma (27h/op): opiskelijan työtä 405 h
Kontakti: 120 tuntia yhteensä
Projekti: 100 h
Tehtävät: 185 h
Tentti: - h
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Attendance in classes. Assignments completed. Some parts of the assignments need improvement.
Assessment criteria, good (3)
Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge.
Assessment criteria, excellent (5)
Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge and to reflect on it. Development driven approach to coursework. Generation of new knowledge in order to contribute to the class.
Assessment criteria, approved/failed
Attendance in classes. Assignments completed. Some parts of the assignments need improvement.
Assessment methods and criteria
Arvioinnin perusteet:
Jatkuva arviointi
Läsnäolovaatimus 80 %
Arviointiasteikko: H-5
Opintojakson arviointikriteeri, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tuntevansa pääpiirteissään opiskelun käytänteet, pystyvänsä käyttämään opinnoissa tarvittavia tietoteknisiä järjestelmiä sekä viestimään suullisesti ja kirjallisesti opinnoissa edellytettävällä tavalla.
Opintojakson arviointikriteeri, hyvä (3-4)
Tyydyttävän tason lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen, suorittaa tehtävät hyvin ja osaa reflektoida omaa oppimisprosessiaan.
Opintojakson arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Hyvän tason lisäksi opiskelija suorittaa tehtävät erinomaisesti ja osaa soveltaa oppimaansa.
Opintojakson arviointikriteeri, hyväksytty
Opiskelija osoittaa tuntevansa pääpiirteissään opiskelun käytänteet, pystyvänsä käyttämään opinnoissa tarvittavia tietoteknisiä järjestelmiä sekä viestimään suullisesti ja kirjallisesti opinnoissa edellytettävällä tavalla.